Advies en Ondersteuning

• Ieder(in) Koepelorganisatie van mensen met een lichamelijke handicap, verstandelijke beperking of chronische ziekte
  • LFB Landelijke belangenorganisatie door en voor mensen met een verstandelijke beperking
  • Meer dan liefde Eenvoudige informatie over vriendschap, relaties en intimiteit
  • Steffie.nl legt moeilijke dingen uit.
  • Stichting Disabilities Studies in Nederland Stimuleert onderzoek en onderwijs op het gebied van disability studies.
  • VDL Advies Adviesbureau dat zich richt op mensen met een persoonsgebonden budget (PGB) en kleine zelfstandige ondernemers (ZZP’ers).

Educatie en Leer/Werkprojecten

Vervoer

• Taxi Salders Salders Personenvervoer voert veel vervoersopdrachten uit ten behoeve van mensen met een handicap.

Vrije tijd

Woongroepen Almere

• Calipso Wooninitiatief van ouders met een zoon of dochter met een verstandelijke beperking. In Almere Poort.
  • Paladijn Wooninitiatief van ouders voor hun kinderen met een verstandelijke handicap. In Almere Stripheldenbuurt.
  • Woonmere Kleinschalige woongroep in Almere Poort voor jongeren met een handicap.

Zorg en Dienstverlening

• Mee IJsseloevers Raad en daad voor iedereen met een beperking.
  • Omega Zorg Zorgorganisatie.
  • Per Saldo De belangenvereniging van mensen met een persoonsgebonden budget.
  • Philadelphia Ondersteunt en begeleidt mensen met een verstandelijke beperking.
  • Triade Flevoland Biedt hulp en ondersteuning aan mensen die leven met een verstandelijke, meervoudige, sociale of psychiatrische beperking.